Home » 2018 » október » 10

Daily Archives: 2018-10-10

A HATÁRON TÚL, MAGYAROKKAL

Szeptember 22-én egy esős őszi napon indultunk Szabadkára négyen a 10. A osztály tanulói, képviselve iskolánkat.

Közel öt óra utazás után kissé fáradtan, de annál lelkesebben érkeztünk meg a befogadó családunkhoz, akik meleg szeretettel és finom vacsorával vártak bennünket. Az asztalnál megismerkedtünk velük, elmondták, hogy ők vajdasági magyarok, de jól beszélik a szerb nyelvet is. Reggel elindultunk megismerkedni a különböző városok diákjaival, és tanáraikkal, akik közösen kitaláltak egy érdekes játékot, ami még közelebb hozott bennünket az egy hét alatt. Másnap reggel  szentmisén vettünk részt, utána ismét egy játékkal készültek a helyiek, ami a város történelmét, és szépségeit mutatta be. A következő két napban a helyi iskolába látogattuk el, ahol megismerkedtünk a tanult szakmákkal (pék, varró és vegyész). Megnéztük a zsinagógát és a városházát is. Az ötödik nap hatalmas kirándulást tettünk Zombor városába és megtekintettük a bácskai várat is. Utunkat folytatva megérkeztünk Újvidékre és Péterváradra. Először a péterváradi várat tekintettük meg, ahol megcsodáltuk a híres fordított órát, aztán Újvidék sétáló utcáján nézelődtünk.  Este a vacsoránál mi voltunk a házigazdák.

Az utolsó este igazán hangulatos volt (a tanárok készültek egy táncházzal, megismertük a lassú csárdást és a dél-alföldi népviseletet).  A közös tánc után elbúcsúztunk egymástól. Sajnáltuk, hogy hamar véget ért ez az egy hét. Folytatjuk tavasszal Miskolcon!

Jó volt megismerkedni az ottani emberekkel, érdekes és tartalmas kirándulás volt.

Köszönjük, részt vehettünk a Kárpát-medencei program keretében ezen a kiránduláson, és Papp Zoltán tanár úrnak, hogy elkísért minket Szabadkára!